Undervisning‎ > ‎

Treningstips

Hva skal til?

Drill er en idrett der drill og dans står i fokus. Korrekt drillteknikk er viktig, samtidig som det også fokuseres på riktig kroppsteknikk, og på at kropp og drillstav jobber sammen. Det er viktig med flyt, musikkforståelse, smidighet, styrke, fleksibiliet, god teknikk og utstråling. Disse kombinasjonene gjør drill til en allsidig og krevende idrett.
 
Vi anbefaler derfor alle utøvere til å ta danse- og turnkurs.
Utøvere på høyt nivå har god styrke, kondisjon og fleksibilitet.
Fokus på allsidig trening og tøying er viktig for en driller. 

Visste du at det ikke skal mer til enn 14 dager uten bevegelighetstrening før du blir merkbart stivere?


TIPS
- Det er 4 typer illution og en driller kan alle. Tøy både høyre og venstre spagat for å legge grunnlaget.  
- Point, point, point! Tøy point hver eneste dag. Det er enkelt og kan gjøres når du ser på TV, prater i tlf. 
  eller hører på musikk.  
- En myk og sterk rygg må til. Ryggen må tøyes forsiktig, og husk alltid motstrekk! Tøy alltid rumpe før 
  du tøyer rygg, da blir du fortere myk. 

- For å øke tempo og teknikk kan du ta en 4 minutters drilltest hver dag, hvor hver øvelse tar 1 min. Mål 
  din egen fremgang ved å telle hvor mange triks du rekker. Øvelsene er enkle, men effektive for både 
  nybegynnere og elite utøvere. Husk, man blir aldri for god til å øve på basic'en!    

  Følgende øvelser kan brukes: 
         Flip i høyre
         Flip i venstre
         Flip i høyre catch backhand
         Flip i venstre catch backhand
         Backhand flip i høyre
         Backhand flip i venstre  

   *Husk at alle flip'er skal ha 1 rotasjon og fanges midt på staven. 
 
Lykke til!!
 


Følg oss på sosiale medier


Instagram: @oslodrill 


SnapChat: Oslodrill